شهید احمد قنبری

طلبه شهید مدافع حرم احمد قنبری

نام پدر: مصطفی

تاریخ تولد: 25/6/1365

محل تولد: اصفهان

تاریخ شهادت: 30/8/1394

محل شهادت: منطقه فلوجه عراق، توسط داعش

احمد در اواخر شهریورماه سال 1365 در خانواده ای متدین و انقلابی در اصفهان بدنیا آمد. پدرش از مبارزان پیش از انقلاب و از رزمندگان عرصه های جنگ و دفاع مقدس بود. احمد در دوران طفولیت با فضای فرهنگ مذهبی و معنوی حاکم در خانواده رشد و تعالی پیدا کرد و علاقه و اشتیاق او به مسائل اعتقادی و عبادی موجب شد تا در نوجوانی همانند مکلفین شرعی به انجام فرائض دینی بپردازد.

مادر احمد می گفت: او در سن شش سالگی نمازهای پنجگانه را به جای می آورد و در ماه رمضان علیرغم توانایی جسمی روزه ها را می گرفت و اگر روزه و نماز از او قضا می شد آنها را بعد انجام می داد و در همان سنین لباسهای نو خود را در ایام عید به کودکان فقیر هدیه می کرد و خود به البسه قبلی بسنده می کرد. او به اتفاق پدرش در اکثر شبهای جمعه به گلستان شهدا می رفت و بعضی از شبها تا صبح در آنجا بیتوته می کردند و به قرائت قرآن می پرداختند.

احمد فردی باهوش و دارای ذکاوت خاصی بود. او در گفتار صراحت و در کردار صداقت داشت. وی به ورزشهای رزمی و دفاع شخصی علاقه مند بود و در رشته تکواندو مدرک استادی داشت. او تحصیلات کلاسیک خود را تا اخذ دیپلم در رشته ریاضی فیزیک ادامه داد و سپس به خدمت سربازی رفت و بعد از اتمام آن، در مدرسه علمیه امام صادق g اصفهان به تحصیل علوم و معارف دینی پرداخت. احمد ضمن آموختن دروس و متون حوزوی، به حفظ قرآن و مطالعه نهج البلاغه اهمیت ویژه قائل بود و بسیاری از سوره های قرآن و خطبه های نهج البلاغه را حفظ شده بود. وی پس از مدتها تعلیم و تعلم در مدرسه، بخاطر شوق مجاور شدن در عتبات عالیات ، به حوزه علمیه نجف اشرف رفت و مشغول تحصیل شد. در سال 1394 که خلافت خودخوانده داعش مناطق وسیعی از عراق را تصرف کرده بود و خطر حمله آنها کربلا، سامرا و نجف را نیز مورد تهدد قرار داده بود، احمد که دارای تجارب نظامی و رزمی بود در اوائل همان سال به گردانهای رزمنده که شامل رزمندگان ایرانی و نیروهای شیعه عراقی بودند پیوست و در چندین عملیات علیه داعش شرکت کرد و سرانجام این طلبه فاضل و رزمنده در منطقه فلوجه عراق در روز 30 آبانماه 1394 توسط داعش مظلومانه به شهادت رسید و پیکر وی بعد از دو سال شناسائی شد و در حرم امام حسین علیه السلام و امام علی علیه السلام تشییع گردید و به ایران انتقال پیدا کرد و در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا