استاد شیخ مهدی صفری

حجت الاسلام شیخ مهدی صفری از اساتید دروس سطح عالی حوزه علمیه اصفهان می‌باشند که سالیان زیادی است بر کرسی تدریس علوم مختلف حوزوی مشغول به تحصیل می‌باشند و شاگردان خبره و موفقی را پرورانده اند. اگر صحبت از اخلاق در مدرسه چهارباغ باشد، بی شک لبخند های همیشه بر چهره ی استاد صفری به ذهن متبادر می‌شود.

شاید کمتر طلبه ای در مدرسه چهارباغ باشد که از علم و اخلاق استاد شیخ مهدی صفری استفاده نکرده باشد. ایشان از شارگردان آیت الله سید حسن فقیه امامی هستند و حقاً و انصافاً به خوبی حق شاگردی ایشان را در کسب علم و فضل بدست آورده اند.

✅ تدریس ادبیات عرب

✅ تدریس فقه در سطح دو

✅ تدریس اصول فقه در سطوح دو و سه

✅ تدریس فن خطابه و آموزش منبر

✅ منبر و خطابه

✅ آموزش تبلیغ و احکام به طلاب

✅ تولید آثار آموزشی به صورت پاورپوینت

✅ تدریس روش فهم قرآن کریم

✅ تدریس لغت شناسی در قرآن کریم

زندگینامه و خودنوشت استاد شیخ مهدی صفری

دوری از شهرت و شناخته شدن همیشه سرلوحه زندگی افراد بزرگ و موفق بوده استو آنچه در ادامه میبینید، بخشی از زندگینامه (خودنوشت) استاد حجت الاسلام شیخ مهدی صفری است که با خواهش های فراوان ما توسط ایشان نوشته شده است تا شاید زمینه ای شود برای استفاده های علمی و اخلاقی بیشتر از این استاد عزیز. 

بسم الله الرحمن الرحیم
در سال ۱۳۶۲ در خانواده ای متدین به دنیا آمدم. سلوک رفتاری پدرم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین صفری(دامت برکاته)که از روحانیون و اساتید باسابقه حوزه علمیه اصفهان به شمار می رود از همان کودکی من را شیفته طلبگی نمود.
بعد از اخذ سیکل با معدل بالای نوزده وارد حوزه و مدرسه علمیه ذوالفقار شدم و پایه های مقدمات را با نمرات ممتاز پیموده و همزمان با تحصیل در دروس سطح (لمعتین) به تدریس در همان مدرسه در دروس ادبیات و منطق مشغول گردیدم.
در طی سالها تحصیل در مدرسه ذوالفقار از دروس و هدایت‌ها و حمایت‌های پدرانه اساتید بزرگی همچون مرحوم آیت الله حاج سید حسن فقیه امامی (ره) ، مرحوم آیت الله شیخ علی اکبر فقیه (ره) ، آیت الله سید حجت موحد ابطحی (حفظه الله) و دیگر اساتید دلسوز بهره ها بردم.
همزمان با تحصیل در مدرسه علمیه ذوالفقار به توصیه آیت الله امامی و پدرم در تمامی امتحانات مرکز مدیریت حوزه به طور مرتب شرکت می کردم ، با این که دروس مرکز با دروس مدرسه هماهنگ نبود و شرکت توأمان در امتحانات مدرسه و مرکز سخت می نمود اما به فضل الهی بدون نواقص در تمامی آزمون ها موفق گردیده و حتی در رتبه مکاسب (پایه ۸) به عنوان یکی از طلاب ممتاز مرکز برگزیده شدم. همچنین در مرکز تخصصی حوزه علمیه اصفهان در رشته فقه و اصول تحت اشراف حضرت آیت الله حاج شیخ عبدالامیر خطاط (حفظه الله) دوره کارشناسی را به اتمام رساندم.
پس از اتمام کفایتین ، در رتبه خارج فقه و اصول در مدرسه صدر بازار سالیانی از محضر آیت الله حاج شیخ هادی نجفی (حفظه الله) و آیت الله حاج سید ابوالحسن مهدوی (حفظه الله) خوشه چیدم . همزمان با تحصیل و تدریس در مساجد و مجالس متعدد شهر اصفهان به امر خطیر و مقدس تبلیغ مشغول بوده و هستم و بارها حائز عنوان امام جماعت برتر گردیده ام.
اکنون سالیان متمادی است این توفیق را دارم که در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام چهارباغ به تدریس و خادمی طلاب امام زمان عج الله فرجه الشریف مشغولم.
آنچه مرقوم شد تنها به انگیزه بیان توفیقات و نعم الهی بر این بنده کمترین بوده است که (وَ أَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ)

والسلام علی من اتبع الهدی ✍

در کلیپ زیر، نقد کوتاهی بر رد عقائد وهابیت از استاد صفری مشاهده می‌کنید:

از جمله مواردی که توسط استاد شیخ مهدی صفری مورد استقبال طلاب علوم مدرسه چهارباغ اصفهان واقع شده است، استفاده از روش های مختلف برای تدریس دروس حوزوی است. مهمترین این روش ها را میتوان به استفاده از پرده رنگی و پاورپوینت و اردو های علمی برای آموزش مباحث احکام حج، احکام میت و… اشاره کرد.

درصورت نیاز به ارتباط با استاد صفری در اصفهان و مشاوره دینی میتوانید از طریق کانال ایتا با ایشان در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا